Lecții noi de viață


📜 Lecții noi de viață 

📅 9 mai 

Uneori ne întoarcem din drumul nostru cu câțiva paşi. Este normal. O facem mai mult de nevoie. Alteori, este parte din procesul evoluției noastre. (Un codependent în recuperare) 

Viața este o școală 
bună. Acolo avem tot ce ne trebuie pentru studiu. 

Lecțiile la care asistăm sunt exact cele de care avem nevoie. Unii consideră că sunt lecțiile pe care le-am ales noi încă înainte de a ne naşte. Alții presupun că au fost alese în mod special pentru noi.    

Este greu să fii în miezul procesului de studiu. Te simți precum la o oră de algebră, atunci când profesorul explică tema, dar, oricât îți dorești, nu poți asimila informația. Noi nu întelegem, dar profesorul insistă să învățăm materialul predat. 

Sentimente similare pot apare atunci când cineva ne explică lucruri care nu fac parte din orizontul cunoașterii noastre şi le credem inaccesibile. Noi ne concentrăm cu toată puterea. Ne supărăm. Suntem dezamăgiți şi necăjiți. În sfârşit, plecăm copleșiți la gândul că mintea noastră nu va putea reține vreodată noile cunoștințe. 

Mai târziu, în timpul unei plimbări liniștite, vom pricepe tot ce ni s-a predat. Darul înțelegerii se va descoperi în liniște minții noastre. Am înțeles. Am asimilat lecția. În ziua următoare, la clasă, ne mirăm cum nu am priceput de la început tema. E rușinos să ne amintim de sine, de confuzia şi frustrarea celor care nu au prins esențialul. Totul pare atât de simplu... Acum. 

Viața este un Învățător bun care explică în mod repetat lecția, până o înțelegem. Este normal sa fim supărați sau confuzi, iar alteori disperați. Apoi, e normal să ne îndepărtăm un pic, să ne detaşăm, până când lecția "va ajunge", se va descoperi minții noastre. 
Înțelegerea va veni. 

🔆 Doamne, ajută-mă să-mi amintesc faptul că frustrarea şi confuzia, în mod obişnuit, preced creșterii, evoluției. Dacă situația mea mă neliniștește în prezent, atunci aceasta se întâmplă pentru că descopăr ceva nou, excelând în cunoaștere. Ajută-mă să fiu recunoscător(oare) chiar şi în momentele mai dificile, pentru că viața este un şir impresionant de lecții. 

🖍 Traducere de Mariana Cașu după ©Melody Beattie

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Un gest "neconvenabil"

Frica de iubire

O femeie a plecat...