Acceptarea trecutului - Meditație



Nici chiar Dumnezeu nu mai poate schimba trecutul. (Agathon)

Simțindu-ne legați de trecut, simțind vinovăție, nostalgie, negare sau resentimente cu privire la trecutul nostru, risipim energie prețioasă care poate fi folosită pentru a schimba ziua de astăzi și pe cea de mâine.

„Cândva trăiam în trecut”, a spus o femeie în recuperare. „Am încercat fie să-l schimb, fie să-l las să mă controleze. De obicei, și una și alta". 

„Mă simțeam în mod constant vinovată de lucrurile care se întâmplaseră deja, de ceea ce făcusem și de tot ceea ce îmi făcuseră alții. În ciuda faptului că am făcut schimbările necesare, sentimentul de vinovăție nu m-a părăsit, dar a devenit mai acut. Cumva îmi vedeam vina în toate. Pur și simplu, nu puteam să mă detașez de asta". 

„Am păstrat ani la rând sentimentul furiei, spunându-mi că există scuze pentru asta. Am negat multe lucruri. Uneori, încercam să uit definitiv trecutul, dar, de fapt, nu mă puteam opri să-mi amintesc și să mă adâncesc tot mai mult în el. Trecutul meu era ca un nor întunecat care mă bântuia și pe care nu puteam să-l îndepărtez. Cred că mi-a fost frică să-l las să plece, mi-a fost frică de ziua de azi, mi-a fost frică de ziua de mâine". 

„Sunt în recuperare de mulți ani. Și mi-au trebuit aproape la fel de mulți ani, ca să-mi formez o imagine adecvată asupra trecutului meu. Acum înțeleg că nu-l pot uita. Am nevoie să mă vindec prin prisma trecutului. La fel, să trăiesc și să mă eliberez de sentimentele vechi, în special de furie". 

"E important să nu mă mai învinovățesc pentru evenimentele dureroase din trecut, să cred că totul s-a întâmplat la momentul potrivit și totul este în regulă. Învăț să renunț la regrete și să fiu recunoscătoare". 

„Când mă gândesc la trecut, îi mulțumesc lui Dumnezeu că El mă vindecă și își amintește de mine. Dacă uneori cred că e necesar să fac schimbări, le fac și îmi spun că s-a terminat. Învăț să privesc trecutul cu compasiune față de sine, crezând faptul că Dumnezeu le controla pe toate chiar și atunci". 

„M-am recuperat din cele mai rele lucruri care mi s-au putut întâmpla. Am ajuns la un acord cu mine vizavi de aceste lucruri.  Mi-am dat seama că propria vindecare mi-a oferit șansa să-i ajut și pe alții în recuperarea lor. Acum văd cum cele mai rele lucruri care mi s-au întâmplat, m-au determinat să-mi modelez caracterul și să-mi dezvolt abilități". 

„Am ajuns să fiu recunoscătooare pentru relațiile eșuate, deoarece m-au condus către cine sunt și unde sunt astăzi”. 

„Ce am învățat este acceptarea - fără sentimentele vinovăției, furiei, rușinii și al acuzării. Am învățat să accept anii trecuți, când am simțit vinovăție, furie, rușine și vină". 

Nu putem schimba nimic din trecut. Dar vom putea schimba influența trecutului asupra noastră, vindecându-ne prin prisma sa și acceptându-l cu dragoste față de sine și față de ceilalți. Știu ce spun, pentru că am experimentat aceasta. 

Astăzi, devin recunoscătoare pentru trecutul meu. Nu pot schimba ceea ce mi s-a întâmplat, dar îmi pot schimba modul în care privesc trecutul. În timp ce îmi dețin puterea în prezent, accept trecutul, mă vindec și învăț ceva din el. 

🖍 Traducere de Mariana Cașu după ©️Melody Beattie

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Un gest "neconvenabil"

Frica de iubire

O femeie a plecat...