Nu ești o victimă


Nu ești o victimă.
Cât de puternic ancorată în noi este postura de victimă! Cât de familiare ne sunt sentimentele de victimizare și neputință! Martirajul personal poate fi comparat cu un nor întunecat care atrage după sine momente dificile. Acestea vor trezi în noi victima și sentimentul sacrificiului. 

Martirajul va deveni atât de familiar încât ne vom simți victime chiar și atunci când avem realizări frumoase:
- Ai o mașină nouă?!
- Da, dar nu este atât de bună pe cât mă așteptam și, după toate, este atât de scumpă... 

- Ai o familie extraordinară!  
- Da, dar am o mulțime de probleme și am trecut prin momente dificile... 

- Chiar ai reușit în carieră! 
- Ah, dar se plătește prea scump pentru succes. Am întocmit sute de acte... 

Dacă creierul nostru funcționează în această direcție, atunci avem capacitatea înfricoșătoare de a vedea răul în orice situație, chiar și în cele mai minunate circumstanțe. Cu umerii căzuți și fruntea plecată mergem prin viață, primind lovituri.
Încetați aceasta! Îndepărtați norul întunecat al disperării, al negativității și al martirajului. Lăsați-l să se îndepărteze purtat de vânt.

Nu suntem victime. Poate alții ne-au făcut victime sau le-am permis să facă din noi victime. Poate provocam, iar și iar, situații care ne-au făcut victime. 
Noi însă nu suntem victime. Să sporim puterea din noi. Vom refuza să adoptăm postura de victimă. Nici celorlalți nu le vom permite să ne victimizeze. Nu vom căuta insistent nefericirea în situații dificile, dar nici în momentele de bucurie. Suntem liberi să stăm în lumina responsabilității față de sine. 

Setați limite! Lucrați cu furia! Spuneți cuiva „nu” sau „ajunge”! Încheiați o relație!  Cereți ceea ce aveți nevoie! Luați o decizie și fiți responsabili pentru aceasta. Luați-vă în considerare opțiunile. Oferiți-vă ceea ce aveți nevoie! Capul sus, umerii drepți, faceți apel la puterea voastră lăuntrică! Invocați responsabilitatea de sine! Și desigur, învățați bucuria și satisfacția în toate momentele voastre bune. 

 Astăzi voi refuza să gândesc, să vorbesc sau să mă comport ca o victimă. În schimb, voi face apel cu bucurie la responsabilitatea de sine și mă voi focusa asupra lucrurilor bune și frumoase din viața mea. 

🖍 Traducere de Mariana Cașu după ©️Melody Beattie 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Un gest "neconvenabil"

Frica de iubire

O femeie a plecat...